Postilakko alkaa ma 11.11.2019 – Viivästyksiä kirjepostin toimituksiin

Postilakko alkaa maanantaina 11.11.2019, mikä viivästyttää kirjepostin jakelua.

Vaihtoehtoiset jakelupalvelut käyttöön. Osa kirjeistä viivästyy edelleen.

Lakon aikana Apix Messaging ohjaa palvelustaan postitettavat kirjeet Postin sijaan toimijalle, jonka kautta kirjeet ohjautuvat vaihtoehtoisten jakelupalvelujen jaeltavaksi. Vaihtoehtoiset jakelupalvelut eivät kata koko maata, joten loput lähetettävistä kirjeistä jaetaan edelleen Postin lajittelu- ja jakelukeskuksiin. Tämä tulee aiheuttamaan viivettä jakeluun osalle kirjeistä.

Postilakko viivästää skannauspalvelun kautta saapuvia kirjelaskuja.

Saapuvien kirjelaskujen jakelu skannauspalveluun todennäköisesti viivästyy lakon takia. Jos käytössänne on skannauspalvelu, pyydämme että huomioitte viiveet postinjakelussa.

Verkkolaskut ja sähköpostitse skannauspalveluun saapuvat PDF-laskut

Lakolla ei ole vaikutusta verkkolaskujen tai EDI-sanomien välitykseen. Nykyisillä tiedoilla lakolla ei ole myöskään vaikutusta niihin skannauspalvelun kautta saapuviin laskuihin, jotka on lähetetty sähköpostitse.

Suosittelemme asiakkaitamme ohjeistamaan toimittajiaan lähettämään laskut verkkolaskuina tai sähköpostitse skannauspalveluun.

Jos teillä ei ole vielä käytössä verkkolaskujen vastaanottoa tai skannauspalvelua sähköpostitse saapuville PDF-laskuille, Apixin asiakaspalvelu auttaa mielellään näiden päälle kytkemisessä. Jos käytössänne olevassa ohjelmistossa ei ole mahdollisuutta laskujen vastaanottoon, saapuvat laskut voi vastaanottaa sähköisesti myös Apixin laskumappi.fi-palveluun.

Pahoittelemme postilakosta asiakkaillemme koituvaa haittaa!

Asiakaspalvelu: servicedesk@apix.fi / tel:+358942891324