Kuluttajien laskut digipostina Kivraan

Published by Heidi Lehtomäki on

Kivra logo

Apix Messaging ja digipostipalvelu Kivra ovat aloittaneet yhteistyön, jonka myötä Apixin asiakkaille on avattu uusi laskujen sähköinen toimituskanava.

 

Kuluttajien eli yksityishenkilöiden laskut ovat perinteisimmin toimitettu kirjeenä tai sähköpostina. Sähköisellä kanavalla on tarkoitettu useimmiten e-laskua, joka toimitetaan kuluttajalle tämän verkkopankkiin. E-laskun rinnalle on viime aikoina noussut monia digi- ja mobiilipalveluja. Uusin näistä palveluista on Kivra.

Aidosti sähköisillä toimituskanavilla on monia etuja perinteisiin kanaviin verrattuna. Laskut toimitetaan nopeasti, valvotusti ja turvallisesti perille. Laskut eivät myöskään huku mahdollisen roskapostin joukkoon tai jää spämmifilttereihin.

Uusissa mobiilipalveluissa kuluttajille on myös kehittyvissä määrin tarjolla muitakin palveluja, esimerkiksi laskun maksamiseen tai maksuaikoihin liittyen.

Kivra digitalisoi postin

Kivra on syntynyt Ruotsissa, jossa sillä on jo yli 4,5 miljoonaa käyttäjää. Kivra saapui Suomeen vuonna 2020. Sen omistajiin kuuluu muun muassa Telia Company.

Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida asiakirjoja sähköisesti ja turvallisesti. Käyttäjä voi vastaanottaa Kivraan laskuja sekä myös maksaa ne suoraan Kivrasta. Palvelu muistuttaa maksamattomista laskuista. Jokainen palvelun kautta toimitettu digiposti pienentää lähettävän yrityksen ja palvelua käyttävän kuluttajan hiilijalanjälkeä parantaen samalla toimitusketjua nopeammaksi ja luotettavammaksi.

Automaattisesti käytössä Apixin asiakkaille

Kivra kuluttajalaskujen toimituskanavana on nyt käytössä kaikille Apixin asiakkaille. Laskut toimitetaan Apixin kautta ensisijaisesti sähköisesti. Sähköisiä toimituskanavia kuluttajille ovat mm. e-lasku verkkopankkiin, OmaPosti, Mobify ja nyt myös Kivra.

 

Kivran lehdistötiedote: “Apix ja Kivra helpottavat kuluttajia digitalisoimaan arjen hallintaa

 

Apixin asiakastuki palvelee: servicedesk@apix.fi / (09) 4289 1324