Apix kasvaa – Uusia työntekijöitä etsitään

Published by Heidi Lehtomäki on

Taukohetki Apixin toimistolla

22.6.2021

Asiakkaidemme määrä kasvaa edelleen, ja olemme palkkaamassa useita uusia työntekijöitä. Haastetta tähän tuo IT-alan kiristynyt kilpailu pätevistä hakijoista.

Apixin asiakkaiden määrä kasvanut voimakkaasti

Apix Messaging'in asiakkaiden määrä on kasvanut sen perustamisesta asti vuosi vuodelta. Liikevaihdolla mitattuna vuotuinen kasvu on ollut noin 20% tuntumassa. Tällä hetkellä Apix palvelee jo noin 39 000 asiakasta. Nousua edellisestä vuodesta on noin 15 000 asiakkaan verran.

Apixin toimitusjohtaja Veli-Matti Sahlberg näkee kasvun jatkuvan vahvana tulevaisuudessakin:
-Suomessa toimiala on jo kypsässä vaiheessa, mutta muualla Pohjoismaissa kasvu on vasta alkamassa. Uusilla rekrytoinneilla valmistaudumme tähän kasvuun jo etukäteen.

Haasteena pätevien työntekijöiden saaminen

Apixilla etsitään tällä hetkellä useita uusia työntekijöitä asiakaspalveluun ja projektitoimituksiin. Haasteena on kuitenkin pätevän työvoiman saanti, mikä on tällä hetkellä IT-alalla yleistä.
-Saamiemme hakemusten määrä on romahtanut dramaattisesti. Vuosi sitten saimme yhteen hakuun kymmeniä, ellei jopa sata työhakemusta. Tällä hetkellä hakemuksia voi tulla vain kymmenen, kommentoi Veli-Matti Sahlberg.
-Olemme nyt kokeilemassa uudenlaisia rekrytointitapoja, joilla toivomme herättävämme työntekijöiden mielenkiinnon Apixia kohtaan.

Kasvaneen työntekijämäärän myötä Apix on joutunut muuttanut väljempiin toimitiloihin jo vuonna 2019. Tällä hetkellä toimistolla on hyvin tilaa koronan takia.

Singaporesta Suomeen ja Apixin asiakaspalveluun

Mikko Sevanto aloitti Apixin asiakaspalvelussa huhtikuussa 2021 ja hän on Apixin tuoreimpia työntekijöitä.

Mikolla on kansainvälinen tausta. Hän muutti 10-vuotiaana Suomesta Singaporeen, jossa hän kävi koulun ja lukion. Suomeen Mikon toi takaisin armeija ja opiskelupaikka Haaga-Helian Business Information Technology -linjalla.

Ennen Apixia Mikko on kerännyt työkokemusta kesätöillä Suomessa sekä Singaporessa vietetyllä välivuodella asiakaspalvelutöitä tehden.

Mikko Sevanto, Apix Messaging

Mikko Sevanto, Apix Messaging

Mikko kertoo, että Apixilla on rento meininki sekä mukavia ja osaavia ihmisiä.
-Apixilla arvostan sitä, että minuun luotetaan ja saan toimia itsenäisesti. Pääsen täällä käyttämään myös IT-taitojani, hän toteaa.

Apixin työntekijöillä on ollut mahdollisuus valita jo ennen koronaa joko etätyö tai lähityö. Mikko tekee töitä mieluiten toimistolla, jossa hän pääsee näkemään työkavereitaan.

Tulevaisuudessa Mikko odottaa työpaikaltaan mielenkiintoisia työtehtäviä sekä mahdollisuutta kehittää itseään ja IT-osaamistaan.